Challenge
De urgentie achter deze case is overduidelijk: daarom moest voor het nieuwe platform een urgente, maar tegelijkertijd uitnodigende huisstijl worden ontwikkeld. Daarnaast was het belangrijk dat deze huisstijl kon worden toegepast op een webomgeving. Een webomgeving met het doel de verschillende doelgroepen van De Nationale Zorgklas zoals bestaande zorgmedewerkers, mensen buiten de zorg die zich willen aanmelden, werkgevers in de zorg, andere werkgevers en vakdocenten te verbinden. Om samen extra capaciteit te creëren binnen ons zorgstelsel. Get Hooked ontwikkelde een toegankelijk en aantrekkelijk webplatform met een slimme bot genaamd 'HuGo', inschrijfmodules voor de diverse doelgroepen én een zelfscanmodule met introductievideo's die samen met CSS Breda werd opgezet om mensen een beeld te geven van werken in de zorg. Om dit alles te realiseren heeft team Get Hooked samen met alle verbonden partijen tijdens de eerste en tweede coronagolf 24/7 doorgewerkt. Want iedereen zorgt. Voor elkaar.
Journey
Dit was dan ook meteen onze insteek. Iedereen in Nederland kan een steentje bijdragen zodat we samen voor elkaar zorgen. Vanwege de schaal en urgentie heeft team Get Hooked verschillende disciplines ingezet om het optimale resultaat te bereiken: impact! Hieronder lees je hoe.
HuGo!
Hier is HuGo! Wanneer de meeste mensen verplicht zijn om thuis te zitten is het meer dan belangrijk om hen het gevoel te bieden van een persoonlijke behandeling. Vanuit deze gedachte heeft Get Hooked een slimme chatbot genaamd HuGo in het leven geroepen. HuGo is de online opleidingsassisent van De Nationale Zorgklas die website bezoekers helpt bij het maken van de juiste stappen voor deelname. Dankzij onze programmeurs konden we HuGo zó vormgeven dat iedere gebruiker, iedere bezoeker, en iedere nieuwe deelnemer zijn of haar leertraject kan ontdekken.
Een website met een persoonlijk tintje
Doordat De Nationale Zorgklas een initiatief is dat mensen met verschillende achtergronden en ervaring binnen en buiten de zorg wil aanspreken is het belangrijk voor al deze groepen verschillende content te schrijven. Zo inventariseerden we eerst de behoeften en vragen van deze verschillende groepen. Op deze manier konden onze tekstschrijvers en marketeers verschillende landingspagina’s tekstueel vormgeven. Zo kan elke zorgorganisatie, (zorg)werkgever, instromer en/of omscholer snel de juiste informatie vinden over wat De Nationale Zorgklas betekent voor hem of haar.
Persona's in beeld
Naast het feit dat het belangrijk is verschillende mensen en groepen te informeren over wat de Nationale Zorgklas inhoudt is het ook belangrijk om deze boodschap ook visueel uit te dragen. Om dit te kunnen realiseren hebben we voor de verschillende doelgroepen van De Nationale Zorgklas persona’s vormgegeven. Een persona is een karakterschets van een bepaald type gebruiker of klant. Door de verschillende persona’s van De Nationale Zorgklas in kaart te brengen kon Get Hooked onder andere de landingspagina’s van deze doelgroepen voorzien van beeld en design.
Impact
Na weken hard werken, bloed zweet en tranen, kunnen we met trots delen dat De Nationale Zorgklas online staat. We nodigen iedereen dan ook graag uit de impact van de website, het landelijk maatschappelijk en duurzaam initiatief, met eigen ogen te bekijken. De Nationale Zorgklas biedt niet alleen een oplossing voor crisisscholing op korte termijn, maar zal ook een duurzame oplossing bieden voor iedereen die geïnteresseerd is in de zorg.