Iedereen zorgt. Voor elkaar.

Het coronavirus eist een flinke tol van alle zorgorganisaties en zorgprofessionals door heel Nederland. Zo moesten zorgprofessionals 24 uur per dag, 7 dagen per week onafgebroken doorwerken en werd de vraag naar extra hulp in de zorg duidelijk. Branchevereniging van zorgorganisaties ActiZ wilde deze vraag naar extra zorgkrachten beantwoorden. Samen met onze partner CSS Breda & Zwolle heeft Get Hooked voor ActiZ het opleidingsplatform De Nationale Zorgklas op gericht en vormgegeven.

  • Merkconcept
  • Webdesign
  • Animatievideo's
  • Marketing
  • Front-end Development
  • (UX) Design

Challenge

De urgentie achter deze case was overduidelijk: Voor het nieuwe platform moest een urgente, maar tegelijkertijd uitnodigende huisstijl worden ontwikkeld. Daarnaast was het belangrijk dat deze huisstijl kon worden toegepast op een webomgeving. Een webomgeving met het doel de verschillende doelgroepen van De Nationale Zorgklas, zoals zorgmedewerkers, mensen buiten de zorg die zich willen aanmelden, zorginstanties, andere werkgevers en vakdocenten wegwijs te maken en hen tot actie aan te zetten. Binnen deze webomgeving ontwikkelde Get Hooked diverse inschrijfmodules, een slimme bot genaamd 'HuGo' die mensen snel naar de juiste voor hen bestemde informatie kan leiden én een module met introductievideo's die samen met CSS Breda werd opgezet, om mensen een beeld te geven van werken in de zorg. Om dit alles te realiseren heeft team Get Hooked met alle verbonden partijen 24/7 doorgewerkt. Want: Iedereen zorgt. Voor elkaar.

Journey

Dat was dan ook gelijk onze insteek. Iedereen in Nederland kan een steentje bijdragen zodat we samen voor elkaar zorgen. Omdat dit een grootscheeps project en urgente case was heeft team Get Hooked verschillende disciplines ingezet om het optimale resultaat te bereiken: impact! Hieronder lees je hoe.

HuGo!

Hier is HuGo! Wanneer de meeste mensen verplicht zijn om thuis te zitten is het meer dan belangrijk om hen het gevoel te bieden van een persoonlijke behandeling. Vanuit deze gedachte heeft Get Hooked een slimme chatbot genaamd HuGo in het leven geroepen. HuGo is de online opleidingsassisent van De Nationale Zorgklas die website bezoekers helpt bij het maken van de juiste stappen voor deelname. Dankzij onze programmeurs konden we HuGo zó vormgeven dat iedere gebruiker, iedere bezoeker, en iedere nieuwe deelnemer zijn of haar leertraject kan ontdekken.


Een website met een persoonlijk tintje

Doordat De Nationale Zorgklas een initiatief is dat verschillende soorten doelgroepen wil aanspreken is het belangrijk voor al deze groepen verschillende content te schrijven. Zo inventariseerden we eerst de behoeften, en dan met name de vragen, van deze verschillende groepen. Op deze manier konden onze tekstschrijvers en marketeers verschillende landingspagina’s tekstueel vormgeven. Zo kan elke zorgorganisatie, (zorg)werkgever, instromer en/of omscholer alles vinden wat zij moeten weten over De Nationale Zorgklas.

Persona's in beeld

Naast het feit dat het belangrijk is verschillende mensen en groepen te informeren over wat de Nationale Zorgklas inhoudt is het ook belangrijk om deze boodschap ook visueel uit te dragen. Om dit te kunnen realiseren hebben we voor de verschillende doelgroepen van De Nationale Zorgklas persona’s vormgegeven. Een persona is een karakterschets van een bepaald type gebruiker of klant. Door de verschillende persona’s van De Nationale Zorgklas in kaart te brengen kon Get Hooked onder andere de landing’s pagina’s van deze doelgroepen voorzien van beeld en design.

Impact

Na weken hard werken, bloed zweet en tranen, kunnen we met trots delen dat De Nationale Zorgklas online staat. We nodigen iedereen dan ook graag uit de impact van de website, het landelijk maatschappelijk en duurzaam initiatief, met eigen ogen te bekijken. De Nationale Zorgklas biedt niet alleen een oplossing voor crisisscholing op korte termijn, maar zal ook een duurzame oplossing bieden voor iedereen die geïnteresseerd is in de zorg.

5
2
3
4