Rebranding van de oude website

Onze samenwerking met Hutten gaat al een aantal jaar terug, toen we voor hen de website van DomusDela mochten ontwikkelen. Nu mochten we wederom aan de slag voor de bekendste cateraar van Zuid-Nederland.

  • Brand Identity
  • Webdesign
  • Front-end development
  • (UX) Design

Challenge

In bijna een eeuw tijd maakte het merk Hutten een evolutie door van bakkerij, naar restaurant en partycateraar om uiteindelijk de afgelopen drie decennia uit te groeien tot een cateraar in de breedste zin van het woord, die mensen en organisaties over het hele land bedient. Maar ongeacht de kernactiviteit en ongeacht de groei naar meer dan 2.000 samenwerkers zijn de beweegredenen altijd onveranderd gebleven: de focus op elkaar, op zorgen voor de mensen om ons heen. Op gezelligheid, genieten en ontmoeten.

Het werd tijd voor een evolutie van het merk. We mochten een rebranding uitwerken en in combinatie met het verouderde CMS, vroeg dit om een nieuwe digitale oplossing. Get Hooked werd daarom ingeschakeld om een nieuwe, moderne website te bouwen.

Journey

Er werd een plan gemaakt voor drie websites:

  • Een corporate website voor informatie over Hutten en alle diensten

  • Een whitelabel variant gericht op de eindgebruikers op business locaties

  • Een Werken Bij website voor alle zaken omtrent vacatures

Een project van grote omvang, waarbij ook een heleboel bestaande content gemigreerd moest worden naar de nieuwe websites. Een niet te onderschatten onderdeel, omdat de huidige SEO-waarden gehandhaafd moesten blijven.

Daarnaast heeft ons design team ook gezorgd dat het webdesign een complete vernieuwing heeft ondergaan, aansluitend op de rebranding die we eerder voor Hutten mochten ontwikkelen.

Impact

We ontwikkelden een aantal toffe features om de websites zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken én om ze helemaal aan te laten sluiten op de nieuwe branding.

Zo bouwden we een multi-site met meertaligheid functie, zodat content ook in het Engels beschikbaar is. De website kan gevuld worden met behulp van page builder componenten met een CSS-kleur variabele die zich automatisch aanpast aan de huisstijlkleur van de betreffende business unit. Zo wordt het extra makkelijk voor de samenwerkers van Hutten om in een handomdraai content online te zetten en tegelijkertijd de huisstijl te bewaken.

Voor de whitelabel en Werken Bij websites werd een koppeling met AFAS gerealiseerd. Zo automatiseren we processen rondom de vacatures en kan er een enquête per bezoekerslocatie worden opgesteld.

Een divers project waarin onze branding-, design- en webspecialisten nauw hebben samengewerkt met het projectteam binnen Hutten om de verschillende trajecten en lijnen samen te brengen.

Hutten scherm 1
Hutten scherm 2
Hutten scherm 3

Enthousiast &
klaar voor impact?

Liever via de telefoon? Stuur ons een bericht of bel ons op 085 747 00 31!