Challenge
Als je vraagt wat het meest stereotyperende beroep is krijg je al snel het antwoord de advocatuur. Denk aan statische gebouwen op de zuid-as in Amsterdam, altijd strak in het pak en boekwerken vol complexe vakjargon. Niet echt uitnodigend. Al helemaal wanneer je als persoon of, meer specifiek, als ondernemer opzoek bent naar een advocaat die jou kan helpen met al je vragen wanneer je het hardst erop zit te wachten. Dat moet anders kunnen dacht Ellen Vandeberg. Zogezegd zo gedaan. Ellen kwam naar Get Hooked met de vraag of wij haar zouden kunnen helpen met het opzetten van een sterk en uniek merkconcept. Een concept dat kon worden door vertaald naar een website en andere middelen die Ellen kan gebruiken tijdens haar werk. Daar zeggen wij bij Get Hooked natuurlijk geen ‘nee’ tegen!
Journey
Ellen Vandeberg wil het dus anders aanpakken dan het stereotype advocatenkantoor. De uitdaging aan ons om dit te realiseren. Om een creatief concept tot stand te brengen beginnen we meestal met een kick-off sessie. Hier bespreken we verschillende aspecten die van belang zijn voor de totstandkoming van een merk. Denk aan welke stakeholders voor de klant van belang zijn, welke karakteristieken het merk uitdraagt en welk archetype bij de klant past. Zo kwam in ons eerste gesprek met Ellen naar voren dat ze allesbehalve stereotiep was. Want, als je als ondernemer een vraag hebt, even wilt sparren of benieuwd bent naar een update, pak je de telefoon en kan je ‘even bellen met Ellen’. Dit grappige aspect en karakteristiek van Ellen vonden we een sterke tegenhanger van het gebruikelijke verhaal. De bereikbaarheid van Ellen in combinatie met haar snelle en pragmatische aanpak gaven ons de handvatten om te brainstormen over een sterk en uniek merkconcept, en dat leidde tot een merkconcept met impact!
Impact
Het merkconcept voor Vandeberg Advocatuur was klaar om tot leven te worden gebracht. Dit doen we bij Get Hooked in de vorm van een prachtig brandboek waarin we de klant meenemen op creatieve reis; van idee naar resultaat. Doordat we hebben gekozen om in het merkconcept van Vandeberg Advocatuur de onderscheidende en persoonlijke karakteristiek van Ellen uit te vergroten, hebben wij haar blij weten te verrassen met Vandeberg Advocaten: De bereikbare oplossing. Niet alleen hebben wij bij Get Hooked een kleurrijk merkconcept bedacht voor Ellen, we hebben ook haar website vormgegeven en ontwikkeld. Door het unieke merkconcept te combineren met de magische vingers en ideeën van onze developers hebben wij een website gemaakt die feilloos aansluit bij het nieuwe merk. Doordat nu niet alleen het logo en de pay-off zijn voorzien van een uniek verhaal maar zo ook de website, kan er met zekerheid gezegd worden dat Vandeberg Advocatuur de kernwaarden uitstraalt die wij in het eerste gesprek met Ellen hebben weten te vangen. Een merk dat de warmte, bereikbaarheid en toegankelijkheid van Ellen weergeeft. Met deze positionering zet Vandeberg Advocatuur een mooie en krachtige stap in de ontwikkeling van haar merk. Een merk dat laat zien hoe een unieke aanpak leidt tot een snelle en bereikbare oplossing maar ook door toegankelijkheid uit te stralen. Dit zal helpen toekomstige ondernemers de bewuste keuze te maken voor Vandeberg Advocatuur boven anderen. En dát is wat een krachtig en uniek merkconcept kan doen voor een merk.
Bekijk de kersverse website van Vandeberg Advocatuur nu hier!