Challenge
Duurzaamheid gaat een steeds belangrijkere rol spelen, zowel bij particulieren als organisaties. Schoenen, kleding of meubels moeten zo duurzaam mogelijk geproduceerd worden, we maken gebruik van duurzame energieoplossingen in huizen en we ruilen vervuilende auto's in voor elektrische exemplaren. We worden steeds bewuster van onze negatieve impact op het milieu en willen graag iets doen om dit te veranderen.
ecolegIT helpt organisaties te verduurzamen door CO2-compensatie en technologie te combineren in één krachtige propositie. Aan Get Hooked de taak om deze propositie om te zetten naar een gebruiksvriendelijk platform waarop verhuisbedrijven en corporates hun verhuisprocessen kunnen registreren en met één druk op de knop hun CO2-uitstoot kunnen compenseren.
Voor ecolegIT zijn we niet zomaar een extern bureau, we zijn collega's. Dat resulteert in korte lijnen, wekelijkse brainstormsessies of meetings om de strategie voor ecolegIT te bepalen. We zijn betrokken bij het gehele marketingproces, van het begin tot het eind (en daarna). Zo zorgen we ervoor dat ecolegIT met de juiste middelen, passend bij haar duurzame visie, de wereld iedere dag een stukje beter kan maken.
Journey
Voor ecolegIT zijn we niet zomaar een extern bureau, we zijn collega's. Dat resulteert in korte lijnen, wekelijkse brainstormsessies of meetings om de strategie voor ecolegIT te bepalen. We zijn betrokken bij het gehele marketingproces, van het begin tot het eind (en daarna). Zo zorgen we ervoor dat ecolegIT met de juiste middelen, passend bij haar duurzame visie, de wereld iedere dag een stukje beter kan maken.
Impact
Maak kennis met ecolegIT, een gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk webplatform waarop organisaties en verhuisbedrijven hun verhuisdetails kunnen uploaden om hun carbon footprint te laten berekenen. Maar het gaat verder dan berekenen alleen. ecolegIT zorgt ervoor dat de uitstoot wordt omgezet naar een investering in een duurzaam bosproject van een van hun aangesloten bospartners.
Get Hooked heeft ecolegIT van A tot Z ontwikkeld, om de duurzame impact van het programma tastbaar te maken. De liefde voor duurzaamheid is dan ook overal in de branding en huisstijl terug te zien. Als je goed kijkt naar het logo zul je een kleine boomscheut ontdekken, de groene en lichte kleuren dragen het gevoel van rust en natuur op je over, waarbij de ronde vormen in het logo en de huisstijl elementen een balans leggen tussen natuur en technologie. Door "IT" apart te benoemen in zowel de naam als logo wordt duidelijk gemaakt dat het platform een sterke technologische basis heeft.
De website en het gehele platform ademen deze huisstijl dankzij de beeldelementen die telkens terugkomen.
Via de beveiligde omgeving kunnen verhuisbedrijven en organisaties hun verhuisdetails uploaden. Dankzij slimme koppelingen met move management systemen kan dat zelfs met één druk op de knop. Alles om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken. Want hoe minder handelingen er nodig zijn, hoe makkelijker het wordt om duurzaam te ondernemen.
Bekijk de website van ecolegIT hier!