A chat with colleague Iris
Auteur: Lex Voorhout
Auteur: Lex Voorhout
Wie zijn de mensen achter ons werk? De gezichten achter Get Hooked die in actie komen om impact te creëren met jouw merk, product of dienst. We stellen ons graag aan je voor: Wie zijn wij en wat doen we binnen Get Hooked? Deze keer vertelt Iris van der Heijden over haar rol als marketing professional.
Marketing professional, dat klinkt chique. Wat doe je precies bij Get Hooked?
Mijn werk bij Get Hooked heeft met name betrekking op (online) marketing waar ik op een creatieve manier invulling aan geef. De taken die daar onder vallen zijn heel divers, van het opzetten van een mailcampagne tot het bedenken van social media posts maar net zo goed het uitzetten van Googleadvertenties voor de klant of het managen van content op een website. De dynamiek in mijn functie, dat ik op alle vlakken binnen marketing bezig kan zijn, vind ik heel erg leuk!
Wat is je achtergrond?
Ik heb hiervoor een hbo-opleiding communicatie richting de entertainmentindustrie afgerond. Tijdens deze studie kwam ik er al snel achter dat ik het marketing gedeelte heel erg interessant vond. Hoe presenteert een merk zich, hoe zorg je ervoor dat het imago van het bedrijf vertaald wordt naar een volledige (online) beleving en hoe trek je dit door in al de communicatie. Dit soort vraagstukken boeien mij enorm. Tijdens mijn afstudeeronderzoek ben ik ook voor het eerst aan de slag gegaan met advertenties, in dit geval social media advertenties voor een Gamebedrijf. Daar heb ik veel kennis opgedaan over het A-B testen, over welke advertenties wel werken en welke juist niet.
Van welke werkzaamheden krijg jij de meeste energie?
Dat is met name in het onlinelandschap. Hier kun je namelijk heel nauwkeurig de resultaten meten van bijvoorbeeld een emailcampagne. Als je dan in de statistieken ziet dat een mailing goed is aangeslagen, veel is bekeken, dan krijg ik daar wel een kick van ja.
Op welk bereikt resultaat ben je trots?
Recentelijk heb ik een volledige productvideo bedacht en gemaakt. Die is heel gaaf geworden en de klant was er ook heel blij mee. Het was ook voor het eerst dat ik dit zelf helemaal van A tot Z had gedaan dus ik was wel extra trots op het resultaat. Ook heb ik veel gedaan rondom de eigen social mediakanalen van Get Hooked waar ik trots op ben, dus ik hoop dat veel mensen onze feeds zien!
Waarin zou jij je verder willen ontwikkelen?
Met name SEO (Search Engine Optimization), hoe kun je een website zo goed mogelijk vindbaar maken in de Google zoekresultaten vind ik heel erg boeiend. Met Wordpress weet ik al redelijk goed hoe dit werkt maar ik wil dit ook bij andere cms systemen volledig onder de knie krijgen. Dit zijn dingen die je ook echt in de praktijk moet leren, door veel ‘test-and-error’ kom je telkens meer te weten over wat wel en juist niet werkt.
Hoe zet jij de klant centraal?
Dat doe ik met name door goed te luisteren, goed luisteren wat de klant wil. Maar ook juist het meedenken met de klant zodat we samen die extra slag kunnen maken.
Hoe vind je Get Hooked als werkgever?
Ik ben nog steeds heel blij dat ik bij Get Hooked ben gaan werken. De diversiteit in de projecten waar ik aan mag werken dat geeft mij elke dag weer een boost want geen dag is hetzelfde. Dit is veel uitdagender dan bijvoorbeeld op een interne marketingafdeling van een bedrijf waar je dagelijks voor hetzelfde aan het werk bent. Ik vind hier in de diversiteit echt mijn motivatie. Daarbij krijgen we bij Get Hooked ook voldoende vrijheid om eigen ingevingen en ideeën aan te dragen en uit te voeren, dat is echt heel fijn.
Wat doet Iris in haar vrijetijd?
In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te tennissen. Ik ben me op dit moment aan het voorbereiden voor de wintercompetitie. En verder spendeer ik mijn vrije tijd met mijn vriendinnen en mijn vriend. Ik ben ook gek op het spelen van spellen, bordspellen maar ook online ben ik terug te vinden. Verliezen doe ik dan ook liever niet, en dit zie ik ook terug in mijn werk als marketing professional. Scoren voor het beste resultaat.