BCS. Het geheel dat loont.

Vanzelfsprekend: iedereen weet dat je bij Human Resource Management terecht kunt voor vragen omtrent je dienstverband. Vragen over je salaris, verlof en andere arbeidsregelingen. Zaken die door een ieder als vanzelfsprekend worden ervaren. Maar waar een hele, vaak complexe wereld achter schuilgaat. Een wereld die dankzij BCS elke maand weer in goede banen worden geleid. Door een combinatie van software, kennis, ervaring en service. Tijd om die vanzelfsprekendheid om te zetten naar een urgente merkboodschap!

  • Merkconcept
  • Webdesign
  • Animatievideo's
  • Social media marketing
  • Front-end Development
  • Klant onboarding

Challenge

Al jaren is Get Hooked een trouwe klant en gebruiker van BCS’ salarisadministratiesoftware. Het was daarom leuk om de rollen een keer om te draaien en onze creativiteit in te zetten voor BCS. Een vernieuwde huisstijl, website, logo én pay-off zonder de essentie van BCS, de persoonlijke service en unieke werkwijze, te verliezen. Over een leuke uitdaging gesproken!

Journey

Na onze eerste kick-off sessie was het al snel duidelijk dat er bij BCS alles aan gedaan wordt om ervoor te zorgen dat álle HR-processen bij organisaties onverstoord blijven doorgaan. Zodat organisaties zich op hun kernactiviteit kunnen blijven richten en het werk blijft doorgaan. Elke maand opnieuw. Die continuïteit waarborgt BCS door meer dan 40 jaar ervaring, persoonlijke service, software én kennis te combineren in hun producten en dienstverlening.

En daar schuilt meteen de kracht van BCS: het is niet enkel software, niet enkel kennis, ervaring of service waardoor BCS elke maand weer zorgt dat organisaties in heel Nederland zorgeloos blijven draaien. Het is niet één aspect, maar ‘Het geheel dat loont’!

Impact

Branding

Na het bedenken van de nieuwe pay-off waren het logo, de huisstijl en de volledige communicatiethematiek van BCS aan de beurt. In woord en beeld. Waarbij we in de campagneteksten telkens een functionele, software-gedreven benefit van BCS combineren met een meer emotioneel - zorgeloos - voordeel van het merk: de kennis, service en ervaring van BCS. Visueel vormen de vier componenten van het logo enerzijds dat krachtige geheel en anderzijds een mooie knipoog naar de paraplu die jarenlang het beeldmerk van BCS vormde. De kleur- en beeldentaal zorgen daarbij voor een moderne, toegankelijke uitstraling van het merk.

Lancering nieuwe merk

Na het ontwikkelen van het nieuwe merk, mocht Get Hooked de volledige lancering van het merk - zowel intern als extern - verzorgen! Daarvoor stelden we samen met BCS een mooie middelenmix samen:

  • Een volledig nieuwe, eigentijdse website
  • Een geïllustreerde, nieuwe merkvideo waarin het merkconcept wordt onthuld
  • Een uitgebreid pakket aan socialcontent
  • En een interne introductiecampagne waarmee het nieuwe merk gedurende een aantal weken door middel van mail- én videocontent beetje bij beetje aan alle BCS-medewerkers werd onthuld!

Voor zowel het gloednieuwe merk van BCS als voor de introductie ervan in de markt geldt dus dat het niet één aspect is, maar 'Het geheel dat loont!'

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan snel op de website van BCS of neem contact op met Get Hooked om te kijken wat wij voor je kunnen betekenen.

BCS Case beeld 1
BCS Case beeld 2
BCS Case beeld 4
BCS Case beeld 5
BCS Case beeld 3