De betekenis van kleuren in marketing

Author: Iris van der Heijden

Welke kleur verkoopt het best?

Betekenis kleur groen

Betekenis kleur rood

Betekenis kleur geel

Betekenis kleur blauw

Betekenis kleur paars

Betekenis kleur oranje

Betekenis kleur roze

Betekenis kleur bruin

Betekenis kleur zwart

Betekenis kleur grijs

Betekenissen kleuren marketing

Kleurenpsychologie: de symbolische betekenis van kleuren in marketing samengevat

Betekenis marketing kleur blauw

Betekenis kleur blauw

De kleur van de natuur ontspant het zenuwstelsel en onderdrukt honger. Groen kan de bloeddruk verlagen en is rustgevend. Daardoor wordt groen ook wel geassocieerd met genezing, gezondheid en balans. Groen is de kleur van verse producten, van vruchtbaarheid, voorjaar en nieuw leven. Het is een positieve kleur met associaties als balans, harmonie, evenwicht, vernieuwing, vertrouwen, veiligheid en voorspoed.

  • Harmonie
  • Vertrouwen
  • Duurzaam
  • Frisheid
  • Leven
  • Groei
  • Natuur
  • Rust
Betekenis kleur rood marketing

Betekenis kleur rood

De kleur van de natuur ontspant het zenuwstelsel en onderdrukt honger. Groen kan de bloeddruk verlagen en is rustgevend. Daardoor wordt groen ook wel geassocieerd met genezing, gezondheid en balans. Groen is de kleur van verse producten, van vruchtbaarheid, voorjaar en nieuw leven. Het is een positieve kleur met associaties als balans, harmonie, evenwicht, vernieuwing, vertrouwen, veiligheid en voorspoed.

  • Harmonie
  • Vertrouwen
  • Duurzaam
  • Frisheid
  • Leven
  • Groei
  • Natuur
  • Rust
Betekenis kleur geel marketing

Betekenis kleur geel

De kleur van de natuur ontspant het zenuwstelsel en onderdrukt honger. Groen kan de bloeddruk verlagen en is rustgevend. Daardoor wordt groen ook wel geassocieerd met genezing, gezondheid en balans. Groen is de kleur van verse producten, van vruchtbaarheid, voorjaar en nieuw leven. Het is een positieve kleur met associaties als balans, harmonie, evenwicht, vernieuwing, vertrouwen, veiligheid en voorspoed.

  • Harmonie
  • Vertrouwen
  • Duurzaam
  • Frisheid
  • Leven
  • Groei
  • Natuur
  • Rust
Betekenis kleur paars marketing

Betekenis kleur paars

Betekenis kleur oranje marketing

Betekenis kleur oranje

Betekenis kleur roze marketing

Betekenis kleur roze

Betekenis kleur groen marketing

Betekenis kleur groen

De kleur van de natuur ontspant het zenuwstelsel en onderdrukt honger. Groen kan de bloeddruk verlagen en is rustgevend. Daardoor wordt groen ook wel geassocieerd met genezing, gezondheid en balans. Groen is de kleur van verse producten, van vruchtbaarheid, voorjaar en nieuw leven. Het is een positieve kleur met associaties als balans, harmonie, evenwicht, vernieuwing, vertrouwen, veiligheid en voorspoed.

  • Harmonie
  • Vertrouwen
  • Duurzaam
  • Frisheid
  • Leven
  • Groei
  • Natuur
  • Rust
Betekenis kleur bruin marketing

Betekenis kleur bruin

Betekenis kleur grijs marketing

Betekenis kleur grijs

Betekenis kleur zwart marketing

Betekenis kleur zwart

Betekenis kleur wit in marketing

Betekenis kleur wit

Hoop | Zuiverheid | Onschuld | Openheid

De kleur van de natuur ontspant het zenuwstelsel en onderdrukt honger. Groen kan de bloeddruk verlagen en is rustgevend. Daardoor wordt groen ook wel geassocieerd met genezing, gezondheid en balans. Groen is de kleur van verse producten, van vruchtbaarheid, voorjaar en nieuw leven. Het is een positieve kleur met associaties als balans, harmonie, evenwicht, vernieuwing, vertrouwen, veiligheid en voorspoed.

  • Harmonie
  • Vertrouwen
  • Duurzaam
  • Frisheid
  • Leven
  • Groei
  • Natuur
  • Rust

Succesvol je merk positioneren

Tegenwoordig gedragen veel merken zich als schapen. Ze doen elkaar na; gebruiken dezelfde kernwaarden zoals: klantgericht, innovatief, hanteren dezelfde kleuren en vertellen hetzelfde verhaal. Hierdoor hebben ze weinig onderscheidend vermogen. Net als schapen in een weide kan je ze dus lastig uit elkaar houden. Klanten vinden dat moeilijk, hoe moeten zij besluiten?

In de praktijk vechten bedrijven in deze situatie het vaak uit op prijs, terwijl het ook anders kan. Een merk met een uniek verhaal kan afstand nemen van haar concurrenten en een eigen marktpositie innemen. Dat proces, het structureel en systematisch werken naar een strategisch wenselijke marktpositie voor een merk, heet positioneren.

Merken die zichzelf herkenbaar, consistent en authentiek positioneren zijn succesvoller. Vooral als ze duidelijk kiezen welke dieper liggende emotionele behoeften van de doelgroep ze in hun positionering centraal stellen. Bij Get Hooked staat de positionering al sinds het begin centraal. Wij zien de positionering als het fundament voor alle marketing en communicatie. Een unieke positionering maakt het verschil in elke concurrerende markt waardoor jou merk de impact maakt die het verdient!

Wil jij ook graag impact maken met jouw merk? Met een frisse blik en een bewezen resultaatgerichte methodiek werken wij graag samen met jou aan het onderscheidende vermogen van jouw merk.

Enthousiast &
klaar voor impact?

Stuur een mailtje of
bel ons direct op 085 747 00 31!

Excited &
ready for impact?

Send us a message
or call us on +31 85 747 00 31!

Need inspiration? Sign up for our newsletter!

Every now and then, we are all searching for new ways to do something meaningful, to make impact. At these moments, our newsletter might just be exactly what you are looking for! Sign up now to receive a monthly dosis of inspiration on a great variety of topics. And get ready for impact!