Met recht
voor elkaar

Er zijn van die beroepen waar je het liefst zo min mogelijk mee in contact komt, maar als het zover is vind je het wel prettig dat ze er zijn. Je huisarts bijvoorbeeld. Het beroep van gerechtsdeurwaarder is minstens net zo duaal. Voor zowel de schuldeiser - degene die wil krijgen waar hij of zij recht op heeft - als degene met schuld. Zeker wanneer Marcel Stalman het ambt vervult. Want zoals hij het zelf verwoordt: “We willen mensen bij elkaar brengen en houden rekening met eenieder. We zijn er om te helpen, zodat iedereen uiteindelijk tevreden is.”

  • Business Development
  • Online Marketing
  • Strategy
  • Brand building
  • (UX) Design
  • Front-end development

Challenge

Zoals we in de inleiding al aangaven is de perceptie van het ambt van deurwaarder niet altijd een positieve. Omdat een juridisch vonnis in Nederland nog altijd bindend is en een deurwaarder verplicht is een schuld te vorderen is het niet zozeer de vraag óf je als deurwaarder resultaat boekt. Een vraag die er wat dat betreft meer toe doet is hoé je dat resultaat bereikt: de werkwijze. Want hoewel de perceptie van een deurwaarder niet altijd even plezierig is, vertelt eigenaar Marcel stellig dat ‘plezier’ een basisvoorwaarde is voor de organisatie. Plezier dat voortkomt uit liefde voor het ambt en het helpen van zowel schuldeiser als schuldplichtige. Tijd dus om ons met een sterk merk af te zetten tegen die traditionele perceptie van deurwaarders.

Journey

Deze uitdaging pakken we natuurlijk graag aan. Met de communicatiethematiek willen we ervoor zorgen dat de helpende hand die Stalman wil bieden ook communicatief tot uiting komt. En de hiervoor beschreven perceptie vanuit Stalman’s eigen werkwijze omzetten naar een prettige én herkenbare (communicatieve) ervaring. Want met dit communicatieconcept leggen we de basis voor alle toekomstige communicatie vanuit het merk Stalman.

Impact

Met recht voor elkaar is niet zomaar een slogan, het geeft een diepere betekenis aan Stalman, want dat is toch wel de ultieme belofte die schuilt in de werkwijze van het nieuwe Stalman. We bereiken het snelst het optimale resultaat - de afwikkeling van een vordering - door elke betrokken stakeholder gelijk te behandelen. Deze nieuwe communicatiethematiek hebben wij vertaald naar een mobielvriendelijke website, visitekaartjes, advertenties, folders, briefpapier en zelfs boekenleggers. Een sterk merk met goede communicatiemiddelen die het bedrijf, de advocaten die het wil aanspreken en zeker ook onszelf prikkelt, motiveert en uitdaagt. De impact? Een sterk merk met oog voor zowel schuldeisers als schuldhebbenden. Een sterk merk met recht voor elkaar.

Website
Logo
Icons
Header beeldmerk
Beeldmerk op achtergrond

Bekijk de website van Stalman hier!